Palvelut

Apua terveyden, liikkumisen sekä toimintakyvyn edistämiseksi ja palauttamiseksi

Palveluihimme kuuluvat tuki-ja liikuntaelinfysioterapia sekä neurologinen ja psykofyysinen fysioterapia. Lisäksi ohjaamme Asahi-terveysliikuntaa. Lisätietoa palveluistamme löydät myöhemmin tältä sivulta.

Fysioterapiaa yksilöllisesti ja tavoitteellisesti

Fysioterapian tavoitteet ja toteutus suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa esitietojen ja tutkimustulosten perusteella.
Ota rohkeasti yhteyttä niin keskustellaan kuinka me voimme auttaa juuri sinua!

Erityisosaaminen

Ohjaus ja neuvonta ovat selkeää ja perusteellista. Kivut helpottuvat jokaisen käyntikerran jälkeen ja elämänlaatu paranee!
— Tommi, 51v

Lue lisää palveluistamme

• Sairaudet, vammat, leikkaukset, haitalliset asento- ja liikemallit tai muu kuormittuminen voi johtaa kehon epätasapainoon. Mahdollisina aiheuttajina voivat olla kulumat, ahtaumat, pullistumat, hermopinteet ja ryhtivirheet. Ne ilmenevät esimerkiksi erilaisina kiputiloina, puutumisoireina, liikkuvuuden rajoittumisena ja lihasten voiman heikentymisenä.

Fysioterapiassa manuaalisen mobilisaation keinoin vapautetaan nivelten ja pehmytkudosten liikkuvuutta. Kehon hallintaa ja lihastasapainoa parannetaan ohjaamalla aktiiviseen, omatoimiseen harjoitteluun. Terapian vaikuttavuutta arvioidaan jokaisella hoitokerralla. Tavoitteena on oireiden helpottuminen ja mahdollisimman hyvä toimintakyky.

Olemme erikoistuneet eritoten selkärangan, niska-hartiarenkaan, olkapään-yläraajan sekä neuraalikudoksen toiminnan häiriöihin.

MILLOIN FYSIOTERAPIAAN

• Niskan ja hartiarenkaan vaivat, esimerkiksi

• jäykkyys, kipu, huimaus, päänsärky

• heijastekipu yläraajaan, käteen

• sormien puutuminen, voimattomuus, tavarat eivät pysy käsissä

• Selän ja rintakehän alueen kivut ja toimintahäiriöt

• Olkapään kiputilat ja toimintahäiriöt

Mahdollisia aiheuttajia esimerkiksi

• ahdas tai epävakaa olkapää

• jäätynyt olkapää

• kiertäjäkalvosimen vauriot

• lapaluun tuen heikkous

• Ylä- sekä alaraajan kivut ja toimintahäiriöt

• Leikkausten jälkeinen kuntoutus

• Epäselvien tuki- ja liikuntaelinvaivojen arviointi, apu syyn selvittelyyn

• Keskushermoston toimintaa rajoittavat sairaudet tai vammat voivat aiheuttaa eriasteisesti toiminta- ja liikkumiskyvyssä häiriöitä. Fysioterapiassa ohjataan kuntoutuvaa oppimaan uudelleen tai uudella tavalla liikkumaan, harrastamaan ja toimimaan. Terapian suunnittelussa ja toteutuksessa otetaan huomioon yksilölliset voimavarat sekä toimintaa rajoittavat tekijät, joita voivat olla esim. jäykkyys, kipu, heikko lihasten aktivoituminen, tunnon ja hahmottamisen häiriöt, huimaus ja tasapainon hallinnan heikkous. Fysioterapian toiminnalliset tavoitteet asetetaan kuntoutujan kanssa yhdessä. Fysioterapian vaikuttavuutta seurataan terapian kuluessa ja jakson päättyessä.

• Psykofyysisessä fysioterapiassa pyritään tukemaan ja vahvistamaan ihmisen voimavaroja kokonaisvaltaisesti toiminta- ja liikkumiskyvyn edistämiseksi. Perusajatuksena on kehon, mielen ja elinympäristön muodostama toiminnallinen kokonaisuus. Tunteet ja tuntemukset voi löytää itsestään kehollisina kokemuksina ja vastavuoroisesti keholliset kokemukset luovat pohjan tunneilmaisulle. Fysioterapiassa harjoitetaan perusliikkumista ja kehotietoisuutta, vahvistetaan vuorovaikutustaitoja ja työskennellään hengityksen kanssa. Ohjaus omatoimiseen harjoitteluun, mielikuvien käyttö, manuaalisen ja fysikaalisen terapian keinot kuuluvat myös psykofyysiseen fysioterapiaan.

• Asahi-terveysliikunta sopii kaikille ikää katsomatta. Ohjaamme harjoittamaan liikkuvuutta, voimaa, tasapainoa ja ergonomiaa Syvä-Asahin periaatteilla, jolloin kehotietoisuuden ja mielen taitojen harjoittelun tasot ovat mukana. Liikkeet ovat pehmeitä ja rauhallisia, hengitys kannattelee liikettä.

"Kun olemme 'keskellä itseämme', pystysuorassa, rentona, kehossamme, olemme läsnä siinä hetkessä, jota elämme. Tämä on yksi keskeinen asahin harjoittamisen kokemus. Asahissa emme koskaan harjoita pelkästään kehoamme ja sen liikkeitä vaan harjoitamme samalla myös mieltämme. Katsomme, että ihmisen keho ja mieli ovat samaa kokonaisuutta ja harjoituksella voimme myös kokea tämän yhteyden."  ( Klemola, Timo;  Asahi, tietoisen liikkeen taito, Docendo 2014)

Yhdessä kohti sujuvampaa arkea

Toimintamme ydin on asiakkaan ja fysioterapeutin keskinäiseen vuorovaikutukseen perustuva luottamuksellinen ja yksilöllinen fysioterapiaprosessi, joka käynnistyy huolellisella alkututkimuksella. Haastattelun ja havainnoinnin sekä kliinisten testien avulla teemme arvion sen hetkisestä tilanteesta ja ongelmiin vaikuttaneista syistä. Alkututkimuksen pohjalta suunnittelemme fysioterapian toteutusta.